تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

با توجه به وجود ترکیبات شیمیایی مضر در تولید خیلی از محصولات غذایی، رغبت مردم به استفاده از فرآورده های طبیعی بیشتر شده است. رنگ زعفران خوراکی اصلی از گل سلامتی تهیه گشته و فاقد مواد مضر می باشد.

رنگ زعفران خوراکی چیست؟

تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

رنگ زعفران خوراکی در واقع همان رنگدانه های موجود در گل زعفران است که استفاده از آن در غذا باعث انتقال رنگ طلایی و زیبا به آن می شود. این محصول علاوه بر رنگدهی طعم دلنشینی را نیز به همراه دارد.

انواع رنگ زعفران خوراکی

تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

رنگ های خوراکی موجود در بازار به سه دسته طبیعی، مصنوعی و شبه طبیعی تقسیم می شوند که در ذیل به صورت خلاصه توضیح داده می شود؛

  1. رنگ های طبیعی: این گروه همانطور که از نام آن ها پیداست طبیعی بوده و در تولید آن ها مواد شیمیایی دخیل نیستند. این محصولات را از گیاهان و سبزیجات رنگی تهیه می کنند. رنگ زعفران خوراکی یک نمونه از این گروه است.
  2. رنگ های مصنوعی: این گروه در واقع به معنی ساخته شده می باشد. یعنی با استفاده از ترکیبات مختلف شیمیایی در آزمایشگاه تولید گشته است. این گروه اگر از طرف وزارت بهداشت تأیید گردد قابل استفاده بوده در غیر این صورت سرب فراوانی در ترکیب آن وجود دارد و سمی محسوب می شود.
  3. شبه طبیعی: تلفیقی از طبیعت و صنعت می باشد.

در گذشته برای رنگدهی به غذا معمولا از زردچوبه، رب و زعفران استفاده می کردند اما امروزه با توجه به تنوع غذا ها و میل آشپز به زیبایی و تزئین غذا، استفاده از رنگ های مختلف رواج یافته است.

تهیه رنگ زعفران خوراکی اصلی

انواع مختلف رنگ ها به صورت طبیعی و مصنوعی موجود است که مصرف کننده بر حسب میزان اهمیت به سلامتی خود از هر کدام از آن ها استفاده می کند. با استفاده از خیلی از سبزیجات مانند کلم ، لبو، هویج و اسفناج می توان رنگ های طبیعی زیبا تهیه کرد.

رنگ زعفران خوراکی را به صورت بسته بندی شده خریداری نمایید تا از مجوز وزارت بهداشت و علامت استاندارد آن مطلع شوید. خرید از جای نا معتبر باعث عدم بهره مندی از محصول اصل می گردد.

صادرات رنگ زعفران در اشکال گوناگون به کشور های مختلف صورت می گیرد. نوع مایع آن در بسته بندی به صورت افشانه بسیار پر طرفدار بوده و کارایی خیلی خوبی دارد.

فرانیز عرضه کننده رنگ زعفران خوراکی در حجم عمده بوده که این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار خریدار قرار می دهد‌.

سوال داری، من اینجام!