فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

اگر از آن دسته تجار هستید که تمایل دارید از طریق فروش اینترنتی اسپری زعفران محصولات خود را عرضه کنید، یکی از کشور های هدف شما برای صادرات می‌تواند افغانستان باشد. اما باید دقت لازم در این امر را داشته باشید.

افغانستان چگونه به یک تولید کننده زعفران تبدیل شد؟

فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

با روند رو به رشد کشت زعفران در کشور، نقاط دیگر دنیا به فکر پرورش هدفمند این گیاه افتادند. قدرت های جهانی با این دیدگاه که فرآورده‌های نفتی و صادرات آن بالاخره یک روز به پایان می رسد و ایران نیز از این مطلب مستثنا نیست؛ محدود کردن تجارت و صادرات در حیطه کشاورزی کشور عزیزمان را در دستور کار قرار داده تا در زمان مناسب به عنوان یک اهرم فشار استفاده نمایند. هر چند که فروش اینترنتی اسپری زعفران به مناطق مختلف دنیا به خوبی در حال اجرا می باشد.

یکی از راه های خلق این محدودیت ها، سرمایه گذاری بر تولید این گیاه در کشور های همسایه ایران مانند افغانستان می باشد. در این منطقه با بهانه کاهش کشت خشخاش و زرع محصولات مفید برای جایگزینی مانند زعفران، اقدام به انتقال پیاز نمودند. البته گمانه زنی های بسیاری مبنی بر قاچاق اینوپیاز از ایران وجود دارد و شاید این امر صحت داشته باشد و ثابت کننده اش شباهت کیفیت زعفران تولیدی در آن نقطه با محصول ایرانی است.

فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

با اینکه تولید خشخاش سود آوری بسیار بالا تری را برای کشاورزان در پی داشت اما بت برنامه ریزی دقیق، سرمایه گذاری کلان، اهدا پیاز ها به صورت رایگان، دادن اطلاعات آموزشی به صورت مجانی و حتی کمک های مالیمالی از طرف برخی از دولت های دیگر به ای کشور، زمینه جایگزینی را فراهم آورد.

آیا در افغانستان تقاضایی برای فروش اینترنتی اسپری زعفران هست؟

فروش اینترنتی اسپری زعفران برای افغانستان

اما باید دانست که با وجود این همه حمایت های خارجی از محصولات افغانی، اگر نهاد های مربوطه در ایران همین حمایت ها را نسبت به تولیدات داخلی داشته باشند، قطعا تمامی نقشه های شوم افراد فوق نقش بر آب خواهد شد و شکست هایی که برای ما در نظر گرفته بودند بر سر خودشان خواهد آمد. یک راهکار حمایتی ویژه از تولید کنندگان داخلی، فراهم آوردن بستر مناسب برای فروش اینترنتی اسپری زعفران است.

توجه و سرمایه گذاری بر همین نقطه می تواند یک دریچه جدید بر تجارت ایران و افغانستان باشد. چرا که در این منطقه تنها زعفران خام تولید و عرضه می گردد و در بحث فرآوری و تهیه فرآورده های دیگر از گیاه اصلی، چندان تجربه اونقدری ندارند. که این می تواند یک موقعیت صادراتی خوب را برای تجار ایرانی رقم بزند.

سوال داری، من اینجام!