صفر تا صد صادرات اسپری زعفرانی

صفر تا صد صادرات اسپری زعفرانی

دانستن صفر تا صد صادرات اسپری زعفرانی شما را با این فرآورده زعفرانی بیش از پیش آشنا می‌کند. ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

صفر تا صد صادرات اسپری زعفران 80 میلی گرمی

تجارت و صادرات اسپری زعفران

 صادرات اسپری زعفران از بزرگترین تجربه های یک تاجر است. بنابراین دانستن تعرفه های صادرات اسپری زعفران بسیار مورد توجه تجار موفق قرار دارد.

حدود ۵۸ کشور در جهان  سالیانه زعفران را به مرز خود وارد می نمایند و از  جهتی ایران کشوری است که ۹۰ درصد صادرات زعفران را به خود تخصیص می دهد.

اسپری زعفران صادرات خوبی دارد. زعفران ایران در جهان بی نظیر است. جالب است بدانید  اسپری زعفران ایرانی در جهان هیچ رقیبی ندارد.

این اسپری بی نظیر و منحصر به فرد می باشد. اسپری زعفران ایرانی که از زعفران مرغوب و با میفیت به دست می آید در نوع خود بی نظیر است.

به معنای واقعی ایران رتبه یک را در تولید اسپری زعفران به لحاظ کیفیت و مرغوبیت دارا می باشد. پس از این نظر باید خاطر نشان سازیم که می تواند تبدیل به یک بیزنس پرسود برای مردمی که قصد دارد در این حرفه پرسود وارد تجارت شوند دارد. 

صفر تا صد صادرات اسپری زعفران 80 میلی گرمی

زعفران ایرانی نیاز به آبیاری فراوان جهت رویش ندارد و این یکی از امتیازات زعفران ایرانی می باشد. زعفران ایرانی که بیشتر در استان خراسان برداشت می شود بسیار مطلوب کشورهای خارجی است. کیفیت این زعفران بی نظیر است.

صادرات اسپری زعفران بسیار پررونق است. چرا که هر کشوری که حتی یک بار طعم زعفران ایرانی را چشیده باشد دیگر مشتری همیشگی آن خواهد شد.

بسیاری تجار اسپری زعفران را در ایران با قیمت مناسب تهیه می نمایند و در خارج از کشور با قیمت های بالایی می فروشند و از این راه سودهای بسیار بالایی کسب می کنند. اسپری زعفران 80 میلی گرمی بسیار مورد توجه تجار موفق است. 

صادرات اسپری زعفران فله ای

بازرگانان هر چقدر که بتوانند اسپری زعفران را  از داخل کشورتهیه می نمایند که تعرفه های آن نیز برای هر مقدار کاملا مشخص و معین است.

سپس آن را با سودهای بسیار بالا به کشورهای دیگر صادر می نمایند. صادرات اسپری زعفران  می تواند برای اقتصاد کشور بسیار مفید باشد.

صفر تا صد صادرات اسپری زعفران 80 میلی گرمی

لازم به ذکر است که بدانید ایران زعفران خود را به صورت فله ای نیز صادر می کند. ایران در زمینه صادرات اسپری زعفران به کشورهای اروپایی و خاورمیانه بسیار فعال است.

مرغوبیت بالای زعفران ایرانی باعث شده است که اسپری زعفران ایرانی بسیار مشهور شود ولی از سویی رقیبانی مانند چین نیز این گیاه را کشت می کنند.                                                                                                           

اسپری زعفران چیست؟

پیش از آن‌که بدانید صادرات اسپری زعفران به چه صورت است، باید از چیستی این فرآورده آگاه باشید. پیش از معرفی این محصول، آشنایی با گیاه زعفران خالی از لطف نخواهد بود.

زعفران، گران‌ترین ادویه جهان است. علت این گرانی را می‌توان دشواری در کاشت و برداشت آن درنظر گرفت. وقتی صحبت از صادرات زعفران می‌شود، علاوه بر شرایط سخت تولید مراحل گمرکی و بسته‌بندی‌های متفاوت آن را هم باید درنظر گرفت.

این گیاه چند ساله و کوتاه است و ارتفاع آن ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است. گل زعفران بنفش و نسبتا بزرگ است. در داخل گل زعفران‌ سه برچه (نر)، کلاله و مادگی (ماده) زعفران وجود دارد.

اسپری زعفران چیست؟

مادگی که به کلاله سه نخی منتهی می‌شود، امتداد داده می‌شود و کلاله معروف زعفران را به شکل الیاف قرمز و نارنجی تشکیل می‌دهد.

زعفران بسیار مرغوب فقط قسمتی از کلاله است که نوک مادگی است، اما اغلب با کلاله جمع‌آوری می‌شود و اغلب مخلوط می‌شود که کیفیت زعفران را پایین می‌آورد.

طعم این گیاه کمی تلخ و از نظر عطر و بو بسیار قوی است. صادرات اسپری زعفران یکی دیگر از اقداماتی است که تولیدکنندگان زعفران در سال‌ها بیش از گذشته به آن توجه می‌کنند.

بازده اسپری زعفران‌ از ۰٫۴ تا ۱.۳ درصد متغیر است و شامل: سافرانول، کاروتن، لیکوپن و پیکروزین است. کلاله زعفران ایران حداقل از ۰٫۴ درصد اسانس شروع می‌شود.

این بستگی به شما دارد که از چه برند زعفرانی خرید می‌کنید. هر چه برند از زعفران مرغوب‌تری استفاده کند، درصد اسپری  زعفران‌ بالاتر خواهد بود.                                                

صادرات زعفران و محصولات جانبی آن

صادرات اسپری زعفران در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. باید توجه داشت که آماده کردن زعفران برای صادرات مراحلی متفاوتی دارد.

از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به اهمیت مقدار آن اشاره کرد. به عبارت دیگر زمانی که تعرفه‌های گمرکی برای زعفران‌ در نظر می‌گیرند، به اندازه‌های بسته‌بندی شده آن‌ توجه می‌کنند.

بدون شک مرغوبیت زعفران ایرانی است که خارجی‌ها را به خرید اسپری زعفران ترغیب می‌کند. نکته جالب این‌جا است که کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا و فرانسه خود بسته‌بندی زعفرانی دارند.

صادرات اسپری زعفران فله ای

با این وجود این کشورها ترجیح می‌دهند تا اسپری زعفران ایرانی را خریداری کنند. زعفران ایرانی طرفداران داخلی و خارجی خود را دارد.

این خود تولیدکنندگان ایرانی هستند که با مدیریت صحیح بخش صادرات می‌توانند ارز هنگفتی را وارد کشور کنند. زعفران، ابعاد کوچکی دارد. اما اتفاقات بزرگی را می‌تواند برای اقتصاد ایران رقم زند. نگاه ویژه زعفران ارزشمند باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی بهتر و بیشتری برای این محصول صورت گیرد.

آمار تجارت زعفران ایرانی و فرآورده‌های آن                                                                 

با شروع همه‌گیری و مشخص شدن خواص زعفران، این گیاه گران‌قیمت بیش از پیش طرفداران خاص خود را پیدا کرد. اغراق نیست اگر بگوییم در جهان هم به همین صورت بوده است.

صادرات اسپری زعفران در سال‌های اخیر، به طور چشمگیری رو به افزایش بوده است. علاوه بر خواص و ویژگی‌هایی از این دست، اسپری زعفران مزایای دیگری هم دارد.

استفاده راحت و آسان این محصول برای خارجی‌ها بیش از هر چیزی دیگری جذاب است. زمانی که ریشه اصلی زعفران‌ به حالت پودر در می‌آید، طعم تند و تلخ زعفران تلطیف می‌شود.

به همین جهت است که این محصول ایرانی می‌تواند رضایت مشتریان بین‌الملل را هم جلب کند. مقصود از مشتری بین‌المللی، صرفا مشتریان قدیمی همچون ارمنستان، ترکیه، عراق و افغانستان نیست.

اسپری زعفران ایرانی پا را از آسیا هم فراتر گذاشته است. اسپری زعفران توانسته است جای پای خود را در بازارهای کشورهایی همچون اسپانیا و فرانسه هم باز کند‌.                       

مراحل صادرات زعفران ایرانی به چه صورت است؟

مراحل صادرات زعفران ‌با اسپری زعفران‌ تفاوت چندانی ندارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مراحل اشاره خواهیم کرد.

پیش از هر اقدامی برای صادرات اسپری زعفران‌، شما به عنوان یک تاجر باید جامعه هدف خود را  بشناسید. به عبارت دیگر بازاریابی صادراتی شما باید به درستی انجام شود.

جلب اعتماد مشتری بین‌المللی مهم‌ترین و اولین‌ مرحله‌ است. اگر شما این مرحله را درست پیش برده باشید، سایر مسیر صادراتی هم به نحو احسنت طی خواهید کرد.

اگر شما تولیدکننده هستید، گام بعدی تولید زعفران‌ مرغوب است. به طور کلی زعفران ایران از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است، اما زعفران‌ صادراتی باید کیفیت ویژه داشته باشد.

در این نوع از زعفران‌ ناخالصی‌ها چیزی حدود صفر باید باشد. در خصوص صادرات اسپری زعفران هم به همین ترتیب است.

کیفیت اسانس باید آن‌قدر طبیعی باشد که در میان همه نوع محصولات، مشتریان بین‌الملل برند شما را انتخاب کنند. مرحله بعدی، بسته‌بندی اسپری زعفران است.

اسپری زعفران حساسیت‌های خورد شدن ریشه زعفران و جابه‌جایی را ندارد‌. درعین حال بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری خارجی ترغیب شود تا آن را بخرد.‌

مراحل قانونی صادرات زعفران و فرآورده‌های آن به چه صورت است؟

پس از آن‌که شما به عنوان تولید‌کننده مراحل مربوطه را انجام دادید، طی کردن مراحل قانونی صادراتی ضروری است. سلسله مراتب مراحل قانونی صادرات اسپری زعفران‌ هم مانند هر کالای دیگر زیاد است.‌

در ادامه ما به سه مرحله از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ارائه گواهی استاندارد و بهداشتی

برای صادرات اسپری زعفران لازم است تا به محصول خود رسمیت ببخشید. لیبل یا برچسب اطلاعات مربوط به سلامت محصول این مار را برای شما انجام خواهد داد. در حقیقت شما این حق و احترام را به مشتریان می‌دهید که بدانند قرار است محصول را با چه استاندارهایی بخرند.

انجام امور گمرکی

هرچه مقدار آن بیشتر باشد، تعرفه گمرکی بالاتر می‌رود. این بسته‌بندی‌های معمولا ۱۰ گرم، ۲۰ گرم و ۳۰ گرم برای صادرات آماده می‌شود.

در خصوص صادرات اسپری زعفران هم به همین صورت است. تنها تفاوت صادرات زعفران و فرآورده‌های آن، در مقدار و اندازه‌ها است.

صدور زعفران به کشور موردنظر

این مرحله از صادرات اسپری زعفران کاملا مرتبط با مرحله اول است. اگر شما مرحله بازاریابی را کامل انجام داده‌اید، این مرحله زمان نتیجه‌گیری خواهد بود.

اگر بخواهید به صورت قانونی صادرات زعفرانی داشته باشید، طی کردن مراحل قانونی آن ضروری است. شما پس از انجام این مراحل، به هر کشوری که بازاریابی کرده‌اید، می‌توانید اسپری زعفران خود را ارسال کنید.

سوال داری، من اینجام!