همه چیز در مورد قیمت 5 مثقال زعفران

همه چیز در مورد قیمت 5 مثقال زعفران

قیمت پنج مثقال زعفران در نمونه‌های مختلف از این محصول متفاوت می‌باشد. قبل از خرید باید همه‌چیز را درمورد ملاک‌های تعیین نرخ متوجه شد.

همه چیز در مورد قیمت 5 مثقال زعفران

دسترسی به بهترین قیمت پنج مثقال زعفران

زعفران یک گیاه ارزشمند می باشد که بسیاری از آن هر سال در شهر های مختلف ایران از گذشته تا کنون برداشت می شود.

این چاشنی دهنده اصیل ایرانی را می توان به طور مستقیم و یا با روش های مختلف در پخت انواع غذاهای ایرانی، تهیه کیک و شیرینی و یا حتی در دمنوش ها و شربت های مختلف استفاده کرد و به آن ها عطر و رنگی دلنشین بخشید.

همه چیز در مورد قیمت 5 مثقال زعفران

با استقبال افراد و افزایش خرید این طلای سرخ برند ها و شرکت های فراوانی روی به تولید و فروش این کالا آوردند بنابراین دسترسی به بهترین قیمت و کیفیت زعفران اصل کار راحتی نمی باشد و خریداران برای نهایت بهره مندی از ویژگی های این کالا باید به هنگام خرید به اصل بودن آن توجه کنند.

در نهایت افرادی که تمایل به خرید زعفران اصل ایرانی به همراه کیفیت عالی و قیمت مناسب دارند و خواهان برند معتبر آن هستند می توانند در اسرع وقت با مشاوران مجموعه با تجربه فرانیز تماس بگیرند تا بتوانند از بهترین قیمت پنج مثقال زعفران مطلع شوند و سپس در صورت رضایت توانسته از طریق همین شرکت سفارش خود را در مدت زمان کوتاهی ثبت نمایند و کالای مورد نیاز را در سراسر نقاط کشور دریافت کنند.

اطلاع از قیمت پنج مثقال زعفران به صورت آنلاین

در حال حاضر تاجران و خریداران زیادی هستند که به دلیل کسر هزینه های اضافه و صرفه جویی در وقت خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می دهند به همین خاطر اغلب فروشگاه ها امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم نموده اند تا بتوانند رضایت آن ها را کسب کنند و در کنار راحتی خریداران با فروش خوبی نیز مواجه باشند.

همه چیز در مورد قیمت 5 مثقال زعفران

در همین راستا امکان خرید آنلاین و اطلاع از بهترین قیمت پنج مثقال زعفران اصل ایرانی از طریق سایت معتبر شرکت فرانیز برای خریداران فراهم شده است.

ملاک‌های تعیین قیمت زعفران

زعفران رستنی پرخاصیت بوده که شاهد تفاوت قیمت آن در برند‌ها و نمونه‌های مختلف هستیم. ملاک تعیین نرخ یکسان بوده و این کار بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

با مراجعه به سایت‌های فروش زعفران، شاهد جدولی از انواع زعفران هستیم. این جدول‌گذاری سبب می‌شود تا مشتری بتواند خریدی هوشمندانه انجام دهد.

ملاک دسته‌بندی زعفران بر اساس ظاهر و کیفیت آن است. گروه دارای کلاله خالص مانند سرگل و نگین در رده اول قرار دارند که دارای بالا‌ترین قیمت هستند. نوع پوشال، دخترپیچ و سفیدی به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

خیلی از افراد هنگام مراجعه برای خرید از این موضوع آگاهی کامل ندارند و ممکن است محصول نامرغوب را خریداری کنند. به‌عنوان مثال؛ قیمت پنج مثقال زعفران در نوع نگین و دخترپیچ تفاوت چشمگیری دارد.

تولید زعفران با حداقل میزان آب

کشت زعفران در طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. دلیل این امر نیاز کم گیاه زعفران به آب بوده که سبب ترغیب کشاورزان به پرورش آن می‌شود.

گیاه زعفران در طول یک سال کشاورزی، فقط به ۵ دوره آبیاری نیاز دارد. این موضوع سبب شده تا شاهد تولید روزافزون آن در نقاط مختلف کشور باشیم.

باتوجه به خشک‌سالی‌های پی‌در‌پی در سال‌های اخیر، ذخایر آبی کشور در حال اتمام می‌باشد. پرورش برخی از محصولات کشاورزی به آب زیادی نیاز دارد که تولید آن به‌صرفه نیست.

به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری مانند؛ قطره‌ای و بارانی در کشت زعفران و دیگر محصولات کشاورزی، می‌تواند از هدررفت آب جلوگیری کند. خوشبختانه با پیشرفت دانش و وجود کارشناسان خبره، می‌توان کشاورزی پربازده را انجام داد.

زعفران تولیدشده بر اساس اصول علمی از کیفیت بالاتری برخوردار است. دلیل این امر کنترل میزان تأمین آب و کود می‌باشد.

قیمت پنج مثقال زعفران عمده

قیمت پنج مثقال زعفران در حجم عمده برای متقاضیان، همراه با تخفیفات ویژه می‌باشد. طبعا هرچه میزان سفارش بیشتر باشد میزان تخفیفات نیز بالاتر خواهد بود.

تجار از مشتریان عمده زعفران هستند چراکه این محصول صادراتی بوده و تجارتی سودمند را سبب می‌شود. حدود ۹۰ درصد از نیاز جهانی زعفران، توسط ایران تأمین می‌گردد.

بسته‌بندی يکی از عوامل مؤثر بر قیمت زعفران می‌باشد. تولیدکنندگان برای عرضه زعفران به بازار از ظروف مختلفی استفاده می‌کنند که دارای درجه‌های کیفی متفاوتی هستند.

ظروف خاتم و کریستال جزء برترین‌ها برای این منظور می‌باشند. این ظروف در اشکال و طرح‌های مختلفی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرند. البته مصرف‌کنندگان خانگی نیز می‌توانند برای نگهداری زعفران، این ظروف را از بازار تهیه کنند.

مثقال یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری جرم زعفران بوده که معادل با ۴،۶۰۸ گرم می‌باشد. این مقیاس برای وزن‌های جزئی به‌کار می‌رود.

خاستگاه گیاه زعفران

گروهی از محققین عقیده دارند که خاستگاه گیاه زعفران کشور ایران می‌باشد. آخرین اسناد موجود در مورد وجود زعفران مربوط به دوره هخامنشیان است.

در دوران هخامنشی قوانینی وجود داشته که میزان مواد مصرفی آشپزخانه را بر روی ستون‌هایی حک می‌کردند. با مطالعه این آمار می‌توان وجود زعفران را در بین آن‌ها مشاهده کرد.

زعفران گیاهی دارویی نیز محسوب می‌گردد. در گذشته از زعفران بیشتر در زمینه درمان استفاده کرده‌اند. در کتاب‌های قدیمی طب سنتی در ایران، از خواص زعفران به‌وفور یاد شده است.

با گذشت زمان این ادویه ارزشمند به دیگر نقاط جهان راه یافت. بازرگانان با تجارت طلای‌سرخ به کشور‌های مختلف، باعث معرفی آن به جهانیان شدند.

افغانستان یکی از دیگر کشورهای زعفران‌خیز می‌باشد که محصول برداشت‌شده در آن، کیفیت مطلوبی دارد. این کشور پیاز موردنیاز خود را از خراسان و از طریق مرز وارد می‌کند.

اقلیم ایران بیشترین سازگاری را با طلای‌سرخ دارد. زعفران موجود در داخل کشور در جهان بی‌همتا بوده و دارای نرخ بالاتری است. طبعا قیمت پنج مثقال زعفران قائنات نسبت به نمونه‌های مشابه بیشتر می‌باشد.

ارزآوری بالای زعفران

صادرات یک روش اصولی برای افزایش توان اقتصادی کشور‌های در حال توسعه است. بیشترین میزان تولید زعفران در ایران صورت می‌گیرد که توانسته از صادرات آن، ارزآوری خوبی را کسب نماید.

زعفران گیاهی دارویی- خوراکی محسوب می‌گردد که متقاضیان بسیاری از سراسر جهان دارد. این محصول ارزشمند در زمینه تولید دارو، مواد غذایی، آرایشی- بهداشتی، رنگرزی و غیره استفاده می‌شود.

صادرات زعفران به دو صورت فله‌ای و بسته‌بندی‌شده انجام می‌گیرد. متأسفانه بخش اعظم صادرات به‌شکل فله‌ای بوده و با برند کشور مقصد به بازار جهانی عرضه می‌شود. خوشبختانه دولت در طی سال‌های اخیر با این امر برخورد داشته و از میزان ارسال به این شیوه، کاسته شده است.

قیمت پنج مثقال زعفران در نوع بسته‌بندی و فله‌ای متفاوت است. خرید محصول بسته‌بندی‌شده باعث ماندگاری بالای آن خواهد شد و می‌توان با اطمینان از سلامت کالا آن را عرضه نمود.

اسپانیا از مشتریان اصلی زعفران ایرانی می‌باشد. بیشتر برند‌های عرضه‌کننده زعفران در جهان، مربوط به این کشور هستند. این در حالی است که سهم اسپانیا در تولید جهانی زعفران، تنها یک درصد است.

صادرات زعفران با بسته‌بندی مناسب می‌تواند ارزآوری بالاتری را به‌همراه داشته باشد. طبعا سرمایه‌گذاری در خرید دستگاه‌های پیشرفته در این زمینه، مؤثر است.

نگهداری اصولی از زعفران

زعفران ادویه‌‌ای حساس بوده و باید در نگهداری از آن، حساسیت زیادی به‌خرج داد. کلاله زعفران اگر در محیط مرطوب و یا در معرض نور آفتاب قرار گیرد، کیفیت خود را از دست می‌دهد.

قیمت پنج مثقال زعفران بسته‌بندی‌شده نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب است. ظروف استفاده شده برای این منظور را می‌توان برای نگهداری از آن استفاده کرد.

زعفران خشک‌شده باید درون ظروف دربسته و در محیطی خنک و تاریک محافظت شود. اگر بتوان از کلاله به‌خوبی مراقبت نمود تا سه سال می‌توان از خواص آن بهره برد.

کابینت‌های چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری از زعفران هستند‌. محیط داخل کابینت‌های فلزی گرم بوده و باعث افت کیفیت زعفران می‌گردد.

خیلی از افراد زمان کافی برای دم‌ کردن روزانه زعفران را ندارند و به‌دنبال روشی برای رفع این مشکل هستند. این افراد می‌توانند مقدار مشخصی از کلاله را دم داده و آن را در قالب‌های کوچک در فریزر نگهداری کنند.

اگر بتوان کلاله را به صورت تازه آسیاب و دم کرد بهتر است، چراکه خواص آن بهتر حفظ می‌گردد. استفاده از آسیاب های سنگی برای این منظور بسیار مناسب می‌باشد.

سوال داری، من اینجام!